Pomiary układów torowych
realizowane przez naszą firmę, wykonywane są na potrzeby:
- planowanych inwestycji w ramach opracowania map do celów projektowych;
- przygotowania protokołów znaków regulacji osi torów;
- zakończenia inwestycji bądź jednego z jej etapów oraz oddania nowych torów do eksploatacji.
Pomiary geometrii toru w celu sporządzenia protokołu regulacji jego osi, wykonywane są w oparciu o istniejącą w terenie osnowę poziomą i wysokościową.
Pomiarowi podlegają:
- plan toru wraz z punktami charakterystycznymi;
- profil toru wraz z załomami;
- istniejące przechyłki na łukach i krzywych przejściowych;
- początki i końce rozjazdów;
- istniejące międzytorze;
- skrajnie do istniejących budowli;
- wysokości znaków regulacji;
- odległości do znaków regulacji.
Oddanie nowego toru do eksploatacji wymaga:
- wykonania końcowych pomiarów geodezyjnych i sporządzenia stosownej dokumentacji powykonawczej;
- dokonania końcowego odbioru technicznego.
Pomiary końcowe realizowane są bezpośrednio po zakończeniu prac podbijarki, a głównym ich celem jest sprawdzenie zgodności wykonania toru z dokumentacją projektową.
Pomiar istniejącego układu torowego w ramach opracowania mapy do celów projektowych wzdłuż linii kolejowej nr 132 Wrocław-Bytom na odcinku stacji kolejowej Wrocław Główny
home >>